Århusiansk Hulemand På Afveje

Til efteråret år 2000 er århusianske Pixeleers klar med eventyrspillet It Came For Zog. Hovedpersonen i It Came For Zog er hulemanden Zog, der er så uheldig at blive samlet op af et fremmed rumskib. Zog er dum, selv af en hulemand at være, men da de fremmede tager hans kølle fra ham, går han amok. Hvad der ellers sker i spillet har han ikke rigtig hjernekapacitet til at forstå, men resultatet er, at de fremmede rumskibe stadig undgår Jorden den dag i dag, 50.000 år senere.

Grafisk bliver It Came For Zog en blanding af statiske baggrunde som i Alone In The Dark og realtime 3D som i Tomb Raider. Meningen er, at de to slags grafik skal veksle mellem hinanden i løbet af spillet, der både kommer til at rumme klassisk problemløsning og mere refleksbetingede aktiviteter. Lange samtaler skal man ikke regne med - fra Zogs side bliver det mest til grynt.

It Came For Zog bliver et humoristisk spil, og undervejs får Zog blandt andet rige muligheder for at lade livet på de mest bizarre måder. Heldigvis behøver man ikke gemme hele tiden, for man starter automatisk igen fra sidste sikre position.

Pixeleers har endnu ikke fundet nogen udgiver til spillet, men en række af de større udgivere har vist interesse. Ud over It Came For Zog arbejder Pixeleers også på rollespillet Aeropa: Fall of the Covenant, som vi omtalte i GameZone 9/99.

(Jacob Sloth, GameZone 11/99)



Click here to return to the main press section